כיום הציבור הרבה יותר מודע למערכת מרכזיה לעסקים המבוססת על האינטרנט. אולם, חלקים מסוימים מהקהילה העסקית משתרכים מאחור, ככל הנראה בשל חוסר המודעות, בשילוב עם חוסר הרצון להתרחק ממה שהוכח כעובד.
יש גם את התפיסה השגויה כי מרכזיה לעסקים הנה בעלת איכות משתנה אולם זה אינו נכון. לעסק עם חיבור אינטרנטי בפס רחב וסביר לא צריך להיות שום בעיה להתחבר לשירות המרכזייה. גם עסקים עם חיבור אינטרנטי דל עדיין יכולים, באמצעות קו הטלפון הקיים שלהם, להתחבר לרשת הראשית, ולאחר מכן באמצעות שירותי טלפון, לארח נתב שיחות מנקודה זו.
ישנן חמש סיבות טובות לשדרג לשירות של
מרכזיה לעסקים המבוססת על האינטרנט:
גְמִישׁוּת
מדרגיות
מיקום עצמאי
רציפות עסקית
עלות ותועלת
בואו נסתכל על כל אחד בתורו ונגלה מדוע מרכזיה לעסקים אינטרנטית עדיפה על פני טלפוניה מסורתית:
גמישותמרכזיה אינטרנטית יכולה להיות פשוטה או מתוחכמת לפי הדרישה. קצה אחד של הספקטרום הוא הפניית שיחה פשוטה לטלפון קווי או סלולרי בכל מקום. שיחות גם יכולות להיות מנותבות לשירות תא קולי, וכל ההודעות שהתקבלו יכולות להישלח כקובץ שמע לבעל החשבון.
בקצה השני של הסקאלה, מרכזיה לעסקים וירטואלית יכולה לקשר מוקדים טלפוניים רבים ברחבי העולם, עם אופציה להפניית שיחות נכנסות בזמנים שהמרכז פתוח. ניתן למקד בהתאמה אישית בהתאם לצרכים של העסק. פתרון כזה יתאים במיוחד לעסקים גלובליים או כלל ארציים המציעים תמיכת לקוחות 24 שעות ביממה.
מדרגיותמרכזיה לעסקים בנוייה סביב מספר מתארח עם שירותים מצורפים. כל השירותים משתלבים בצורה חלקה יחד, כשניתן להוסיף שירותים באופן מיידי, לתקן או להסיר לפי דרישה. זה נותן למשתמשים את האפשרות ליצור מערכת טלפון מושלמת עבור דרישותיהם ולאחר מכן לשנות את הדרישות כל פעם שהם צריכים.
דוגמא לשירותי מיקור חוץ הם תא קולי, פקס לדוא"ל, הפניית שיחה, שיחה קבוצתית ועוד רבים. גם קווים חדשים ניתן להוסיף כנדרש ולהתחבר בקלות לשירותים חדשים או קיימים.
פירוש הדבר הוא, כי מרכזיה לעסקים המתארחת בענן נועדה להרחבה. מספרים חדשים, שירותים והרחבות ניתן להוסיף או להסיר בכל עת. דבר זה אידיאלי עבור עסק עם פוטנציאל להתרחבות מהירה, וגם לארגונים המקבלים צוותים עונתיים או כשיש עליות מזדמנות בביקוש.
מיקום עצמאיעם שירותי מרכזיה לעסקים, כל המספרים המקודדים נמצאים בענן, כך שמשתמשים אינם קשורים למקום פיזי. להיות בעל מיקום עצמאי יקל על חלוקת שיחות לצוות העובדים ברחבי הארץ והעולם. עם יותר ויותר חברות המשתמשות בהסדרי עבודה גמישים, כגון עבודה מהבית, ניתן יהיה לשוחח בטלפון בעל מספר מרכזי אחד, שנערך בענן, ומועבר אוטומטית לחברי הצוות באשר הם, מבלי לנסות מספרים שונים וללא צורך להשאיר הודעות.
רציפות עסקיתיתרון עצום נוסף של מרכזיה לעסקים אינטרנטית זו הוא, שמערכת הטלפון של המשתמש מתחזקת מאוד, כיוון שהיא מגיעה עם תאימות והמשכיות עסקית מובנית שלא מושפעת מנזקים כמו כגון שריפה, שיטפון, גניבה או כל דבר אחר. במקום הפניית שיחות לשלוחות במיקום הקיים, הם יכולים להיות מנותבים באופן מיידי למספר אחר, כגון משרד זמני או אפילו לאייש טלפונים סלולאריים במידת הצורך. כאשר המשבר חלף והמצב חוזר לקדמותו, הם יכולים פשוט להיות מופנים בחזרה ליעדים המקוריים שלהם.
עלות תועלתעם מערכת מתארחת של מרכזיה לעסקים אין צורך לקנות מרכזיה פיזית, כי המרכזייה הווירטואלית מנהלת את כל המספרים וההרחבות ומקשרת אותם לשירותים נבחרים. לכן, אין עלויות תחזוקה או תיקון יקר ודמי החלפה כאשר יש תקלות או שבירה. במקום זאת, המרכזייה מתארחת בענן וניתן לנטר ולעדכן אותה באופן רציף לפי דרישה.
חברות שרוצות להקים מספרים בינלאומיים בשווקים בחו"ל יהיה קל יותר ויותר חסכוני לעשות זאת באמצעות הענן מאשר דרך ההתקנה הקיימת שלהם. המספרים המתארחים יכולים להפנות שיחות לתוך המערכת הקיימת שלהם, אבל ינוהלו באמצעות המערכת הוירטואלית.
בעתיד הקרוב, אנו צפויים לראות מערכות שבהן טלפונים סלולאריים עם אפליקציות VoIP מסוגלים לגשת לרשתות Wi-Fi זמינות כדי לבצע ולקבל שיחות בעלות נמוכה באמצעות שירותי מיקור חוץ.
יישומים אלה יהיו חכמים מספיק כדי לזהות רשתות זמינות באופן אוטומטי לנתב שיחות ל VoIP ולא לרשת הרגילה שלהם.