למה כתיבה שיווקית נכונה חשובה כל כך לתדמית העסק?

רבות מדובר על הכתיבה השיווקית ולעתים הנחיצות שלה לא ממש ברורה. באנו לעשות לכם סדר!

מהי בכלל כתיבה שיווקית?

כתיבה שיווקית היא הדרך שלכם לשווק את העסק שלכם בכתב ובלי שתיאלצו לומר את אותם הדברים בכל פעם מחדש או להוציא הון על פרסומת במדיות השונות. בעבר היו משתמשים בכתיבה השיווקית בעיקר בשביל פלאיירים וכדומה וכיום רוב השימוש הוא בשביל האינטרנט. כלומר, תכנים שיופיעו באתר של העסק, או באתרים אחרים בהם העסק מפורסם, ברשתות החברתיות, בדפי נחיתה ועוד.

כתיבה לפי מטרה

כאמור, ישנם שימושים רבים לכתיבה שיווקית ולכן חשוב להגדיר מראש לאן התוכן מיועד. לדוגמה, אם התוכן מיועד למטרת שיווק ברשתות חברתיות, עליו להיות קצר וקולע. אם הוא מיועד לאתר שלכם, עליו להיות אינפורמטיבי ומניע לפעולה ואם הוא מיועד לקידום האתר במנועי החיפוש, עליו להיות בנוי בהתאם לדרישות של מנועי החיפוש.

אל תסתכלו בקנקן אלא בתוכן שלו

לעתים כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט מקבלת יחס קצת מזלזל וחשוב להבין, שאמנם התוכן עצמו לא נעלב, אבל הקוראים שלו עלולים להרגיש שמעליבים את האינטליגנציה שלהם. כאשר אדם נכנס לאתר כלשהו וקורא תוכן לא איכותי, הוא לא ימשיך לקרוא אותו ויעדיף לנטוש את האתר ולחפש את מבוקשו במקום אחר.

מה הקשר לתדמית העסק?

אם הגולשים באתר שלכם או בדף העסקי שלכם ואפילו בניוזלטר שאתם שולחים ירגישו שלא השקעתם מספיק מחשבה בכתיבת התוכן שלכם, הם פשוט לא יטרחו להמשיך ולבקר באתר שלכם או לקרוא את התכנים שלכם. יתרה מזאת, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עלולים להשליך את איכות הכתיבה שלכם לאיכות השירות או המוצר שלכם ולוותר עליהם וכך גם ניהול תדמית ברשת של העסק שלכם וגם הם תצאו מופסדים.